No products in the cart.
Pierre-André THUAU
Participant
Topics Started: 5
Replies Created: 23
Has Thanked: 6
Been Thanked: 5
Hi,
If there is currently no delay on the “sound chain” (hit on drum -> sound from PC headphones), there should not be any change if the sound from the PC is routed to an external amplifier (in end of chain)
The amplifier will be connected either directly to the PC or, much better, to the external sound card
A quality sound chain (without delay) must include these elements:
– A quality MIDI / USB cable (drum module to PC)
– On the PC, a quality audio driver (ASIO4ALL for example), see (recommended) an external sound card.
Hi,
EZ is… easy… for MIDI mapping :
1
Thanked by: Rolf SchinkelsFor example : https://www.thomann.de/fr/focusrite_scarlett_solo_3rd_gen.htm?sid=c58d64ae41e58d13a8fe3561c07042db
Hi Eycko !O!
Super content que tes soucis soient réglés ! Tu vas pouvoir profiter pleinement des sons Toontrack !
Le “Save” et “Save as” ou bien “sauvegarder” et “sauvegarder avec ce nom de fichier”
En espérant avoir bien répondu à tes questions !
PATBAT !O!
ok. je n’ai pas ni ton module (TD-17) ni ton charley (VH-10)… mais j’ai une autre idée :
Dans ton module TD-17, peux-tu changer (fonction “INST” ou “BANK TRIGGER”) le VH-10 en VH-11 ou 12 ou autre… ? A tester à chaque changement d’élément.f
Pour ma part avec mon module TD-12, j’ai pu régler des problèmes, par exemple avec ma GC KD-85 en la configurant dans le module en KD-120 et j’ai même amélioré la jouabilité / sensibilité de mon charley VH-11 en la configurant dans le module en VH-12.
La TD-17 est relativement récente ce qui fait ET du module (TD-17) ET du Charley (VH-10) des causes potentielles (?) de mauvaises interprétations reçues et traitées par EZ-D 2.
Essaies cette modif dans le module et tiens moi au courant 😉
PATBAT !O!
Ha… j’oubliais… le service “PLATINIUM” de PATBAT ( 🙂 )
https://static.roland.com/assets/media/pdf/TD-17_fra01_W.pdf
Effectivement, avec la TD-17… le VH-10 j’aurais dû m’en douter… je dois être faignant des méninges :-).
En fait je suis resté sur mon module TD-12 qui m’apporte tout ce que je veux (avec pilotage des produits Toontrack).
Bon… pour info la TD-17 est bien référencée dans Superior Drummer 3 donc, “normalement” (mot le plus utilisé en informatique) il en est de même dans EZ-Drummer 2 (qui, par contre, a moins de détails de réglages).
Il faut procéder par ordre :
Tiens moi au courant de tes investigations (ça pourra servir pour d’autres personnes 😉 ). Si tu n’y arrive pas :
En espérant t’aider ami batteur !O!
PATBAT
Quel est ton Charley ? Un VH (11 ou 12…)
Bonjour Eycko,
Quelle batterie électronique as-tu ?
Il faut régler la correspondance (MIDI Mapping) avec la batterie électronique (la marque) dans : Menu / Settings / E-Drums
Ce “Menu” se trouve en haut à droite.
Tu me diras…
!O!
Hi !O!
My experience: I have two Roland batteries (very good equipment) with TD-12 modules.
Why the TD-12 module? : This box is complete: MIDI, many pad settings, many pad connections and I don’t use the module sounds but the Toontrack kits.
The difference between TD-25 (or 12 or other …) with TD-50. The TD-50 has this of superior (not to mention the price !!) that it is “professional” and the sounds are much better MODELED (more design time and technology = more expensive). In addition, all the elements are at the top!
For my part, I chose to start on good Roland hardware (pads, VH-11 etc …) and a complete module (see complex at first sight) which I then use as an “interface” whose connection MIDI allows me to use the Toontrack Kits which are captured in the best conditions! So in my configuration an “interface” TD-12, 25
I left out the sounds from the original TD-12 module. I found TD-12 modules on e-bay at $ 550.
In my configuration, have a module that uses a well-designed MIDI interface at $ 550 (TD-12) or $ 2,500 (TD-50). My choice is quickly made! 🙂
Regarding the center hit, I would say that you should not stay “blocked” in a restrictive comfort zone.
A drummer should use all of the available surfaces and areas for better expression. So there is no “good quick fix” apart from “working” 🙂
Hope it’ll help you
PATBAT (france – Paris) !O!
Hi !O!
Indeed the PD-8A have only one trigger while the PDX-8 have two. So there will be a big difference (improvement 🙂 ).
For the hi-hat. The CY-5 cymbal is very (very) basic. So I guess the hi-hat stand is FD-8.
To put it simply : it’s impossible to expect optimal results from this entry level material.
What I will do to solve these problems at the base (at the start) is to get better quality elements (which will also improve the game confort).
For the Charleston : take a VH-11 or 12.
Hope it’ll help you
PATBAT
Hi !O!
If you get the Jazz EZX you have Jazz Drum Kits (so… Jazz Drum sounds) and fiew Midi files (fiew midi grooves)
after, if you get, for example, the “Basic Jazz Midi” pack, you get more Midi Files (more midi Jazz grooves) => you will see more grooves possibilities in your EZD2 Browser.
PATBAT
Hi !O!
These points i mention are not “THE” Solution… i know… but it’s ways to explore.
Always considering the entire “chain to solve a problem : Pads, Module, Cables, Soft configuration (EZ2, SD3), Sound Card, Drivers….
😉
Hi !O!
May the ‘Zic be with U. !O!
1
Thanked by: rams7519No products in the cart.