Description

طبق نتایج مطالعه‌ای که در کشور اسپانیا انجام شده است، ورزشکارانی که پیش از شروع فعالیت ورزشی‌شان معادل حدود۳۴۰ میلی لیتر قهوه می‌نوشند، در طول سه ساعت پس از فعالیت بدنی‌ تقریبا ۱۵ درصد کالری بیش‌تر می‌سوزانند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، حتی اگر فعالیت ورزشی‌ هم نداشته باشید، باز هم با مصرف روزانه یک تا دو فنجان قهوه سوخت‌وساز بدن‌تان ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد و باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید. از انواع قهوه موجود در بازار، قهوه اسپرسو تاثیر مثبتی در عملکرد کبد دارد زیرا کبد و چندین آنزیم داخل آن را قوی تر می سازد. نوشیدن اسپرسو می تواند به کبد برای پاکسازی سموم و افزایش سطح متابولیسم کمک کند. صرفا چهار جرعه از اسپرسو در یک روز می تواند باعث کاهش احتمال ابتلا به سیروز کبدی تا هشتاد درصد شود. نوشیدن قهوه ترک نیز می‌تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهد. در بررسی‌های انجام‌شده مشخص‌شده که هر فنجان قهوه مصرف‌شده در روز با کاهش 7 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه خواهد بود. مطالعه دیگری نیز نشان می‌دهد که مصرف منظم سه الی 5 فنجان قهوه در روز، کاهش 15 درصدی خطر بیماری قلبی را به همراه دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف قهوه فرانسه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری نقرس می شود.

 

×